skip to Main Content
+372 508 7974 info@miromodo.ee

Mis aitaks peavalu vastu?

Meie seas on ilmselt kaduvväike osa selliseid inimesi, kel pole elus kordagi pea valutanud. Mõnedel tuleb seda ette siiski haruharva. Teistel aga sageli. Ka valu intensiivsus on väga varieeruv. Vahel pea ainult veidi tuikab. Teinekord on valu aga sedavõrd tugev, et võib viia iivelduse ja oksendamiseni ning halvata igasuguse mõtlemis- ja tegutsemisvõime.

Ka peavalu põhjused on väga erinevaid. Oluline on kindlasti välja selgitada, millest peavalu on tingitud. Eriti, kui sellega kaasneb ka muid sümptomeid, mis võivad viidata mingisugustele haiguslikele seisunditele. Kõige sagedamini on aga peavalu põhjuseks siiski vaid stress, unepuudus, üleväsimus, silmade ülepinge (näiteks pikaaegsest ja intensiivsest arvutiga töötamisest), pinged kaela- ja seljalihastes, vähene vedelikutarbimine, alkoholi tarbimine, PMS vms. Mõnedel inimestel võib peavalu tekkida ka õhurõhu langedes, magnettormidega või lihtsalt külmast tuulest.

Kui peavalu pole otseselt seotud haigusliku seisundiga (nt palavik, põskkoopapõletik, kõrge vererõhk) või traumast tingitud peapõrutusega, on enamasti tegemist nn pingepeavaluga. Toome ära mõned nipid, mida enda aitamiseks ja peavalu vastu sellisel puhul ette võtta. Sageli saab nende abil peavalust lahti ilma, et oleks vaja valuvaigistit tarvitada. Viimane võtab küll peavalu kiiresti ära, kuid on valu näol häirekella löövale kehale tegelikult lisakoormuseks ega aita valu põhjust mingilgi määral kõrvaldada.

Joo vett

Vedelikupuuduse üheks tunnuseks on peavalu. Seetõttu on vee joomine üks esimesi abivahendeid peavalu vastu. Seejuures tuleb rõhutada, et jooma peab justnimelt puhast vett. Mitte teed (v.a taimeteed) või kohvi, sest need soodustavad pigem vedelikku väljaviimist organismist. Sama kehtib alkoholi kohta ja see on muuhulgas üheks põhjuseks, miks alkoholi tarvitamise järel „pohmaka“ peavalu tekib.

Vedeliku tarbimisele tuleb kindlasti mõelda ka nendel juhtudel, kus keha kaotab vedelikku läbi tugeva higistamise, nt saunas viibides või treenides. Samuti ei tohi vee joomist unustada peale massaaži ja ka eeterlike õlide kasutamisel. Mõlemad aktiveerivad keha ainevahetust ja vedelikuringet. Sellega kaasneb kudedesse ladestunud jääkainete aktiivsem liikumine vereringesse ning suurem koormus nii maksale kui neerudele. Vedeliku tarbimine aitab jääkainetel kiiremini väljuda ja vedelikutasakaalul taastuda.

Vabane lihaspingetest

Eriti probleemsed on lihaspinged kaelas ja ülaseljas, sest nendega kaasneb pea, sh aju normaalse verevarustuse häirumine. Samuti avaldavad pinges lihased survet närvidele. Seetõttu on lihaspinged üheks sagedasimaks peavalu põhjustajaks.

Kui tunned, et lihased on pinges, mine esimesel võimalusel massaaži. Koduseks esmaabiks aitab see, kui masseerid ise oma kaela ja turjapiirkonda Kaelapingelosjooniga. See aitab lihastel kiiresti lõdvestuda, aktiveerib vereringet, mõjub soojendavalt ja toimib tänu sellele tõhusalt lihaspingetest tingitud peavalu vastu.

Loomulikult tuleb välja selgitada, mis lihaspingeid üldse tekitab. Vältida tuleks sundasendeid või siis vähemalt tegeleda regulaarse võimlemisega. Regulaarne massaaž on samuti abiks. Seejuures soovitame massaažiks kasutada spetsiaalselt lihaste lõdvestamiseks väljatöötatud Lihaste massaažõli ja Lõdvestavat massaažiõli. Kontrollida tuleks ka oma kehaasendit. Halb rüht ei ole mitte üksnes „kosmeetiline probleem“, vaid ka terviserisk.

Väldi silmade ülekoormust

Silmade ülepinge on samuti üsna tavaline peavalu põhjustaja. Sageli on see kombineeritud sundasentitest tingitud lihaspingetega ja tavapärane neil juhtudel, kus pikka aega järjest intensiivselt arvuti taga tööd tehakse. Sellistel puhkudel ei tohi unustada pilku aeg-ajalt arvutiekraanilt ära tõsta ja silmadele puhkust anda. Pärast tööd võta ette jalutuskäik loodusesse ja lase silmadel kaugusesse vaadata. Kindlasti väldi täiendavat ekraanide, nagu nutitelefonid ja telerid, jälgimist. Ära ei tohi unustada ka oma nägemise kontrollimist. Nägemishäired suurendavad samuti silmade koormust ja võivad põhjustada peavalusid.

Vähenda stressi

Stress ja lihaspinged käivad ikka käsikäes. See on üks põhjustest, mis stressiga kaasneb tihti ka peavalu. Isegi, kui me muul juhul suudame teadlikult tegeleda oma lihaste ja keha lõdvestamisega, kaasneb stressiga automaatne keha pingesse tõmbumine ja enamasti me isegi ei märka seda enne, kui probleemid käes. Seetõttu on oluline teha kõik selleks, et stressi oma elus vähendada. Kui aga parajasti on selline periood elus, kus see väga ei õnnestu, leiad abi Stressilosjoonist. Samuti võid kas lihtsalt mõnusa kehaõlina kasutada või lasta endale teha massaaži Stress Free massaažiõliga. Need aitavad lõdvestada keha, kuid teevad meele selgeks. Tänu sellele tuled pingeliste olukordadega paremini toime.

Puhka end välja

Magamatus ja väsimus võivad samuti peavalu põhjustada. Sageli kaasnevad uinumisraskused ja rahutu uni stressiga, mis kinnitab taas kord, kui oluline on oma elus stressi vähendada. Kui uni ei taha tulla, joo õhtul enne magamaminekut mõnda rahustavat teed (nt kummel). Väldi vähemalt paar tundi enne magamaminekut helendavate ekraanide (teler, arvuti, nutitelefon) jälgimist. Proovi ka Hea une losjooni või Lõdvetavat massaažiõli, et soodustada meele rahunemist ja uinumist.

Jälgi, et sinu mineraalide ja vitamiinide vajadus oleks kaetud

Magneesiumivaegus võib põhjustada peavalu. Magneesiumi kohta kirjutasime hiljuti pikemalt siin. Vitamiinidest tasub eriti jälgida B-grupi vitamiinide piisavat saamist. Vajadusel soovitame juurde võtta Cytoplani Orgaanilist B-vitamiinide kompleksi või Super B Extra toidulisandit.

Looduslikud valuvaigistid

Kui aga vajad kiiret looduslikku valuvaigistit peavalu vastu, proovi Traumalosjooni või piparmündi eeterlikku õli. Peavalu puhul kanna Traumalosjooni kuklapiirkonda. Eriti hästi toimib see siis, kui tunned esimesi märke peavalu tekkimisest. Piparmündi eeterlikul õlil on samuti tugev valuvaigistav toime. Sega tilk õli väikese koguse baasõliga ning kanna segu kuklapiirkonda ja meelekohtadele. Korda vastavalt vajadusele.

Back To Top